Δευτέρα, 12 Δεκεμβρίου 2011

ΣΤΑΜΑΤΗΣΤΕ ΤΟΝ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ !!!

Λέμε όχι στο σχολικό εκφοβισμό (bullying)

Γράφουν οι μαθήτριες

Μάνο Αλεξάνδρα (Γ1)

Μαλισόβα Ευρυδίκη (Α2)

Νικούδη Μυρτώ (Α2)
 


Το Beatbullying βοηθάει και υποστηρίζει νέους οι οποίοι είναι θύματα εκφοβισμού. Έχει ξεκινήσει ειδική καμπάνια για την Εβδομάδα κατά του εκφοβισμού και της κακομεταχείρισης, “The Big March”, όπου χιλιάδες νέοι σε όλο τον κόσμο θα λάβουν δράση μαζί κατά του εκφοβισμού,  βαδίζοντας σε όλο το Διαδίκτυο. Ο εκφοβισμός (bullying) είναι μια ιδιαίτερη μορφή επιθετικότητας που εκδηλώνεται στο σχολείο. Είναι τόσο παλαιό φαινόμενο όσο και η ύπαρξη του σχολείου. Τις τελευταίες δεκαετίες όμως παρατηρείται μια διεθνής κινητοποίηση για τον περιορισμό του εκφοβισμού και της άμεσης συνέπειας που είναι η θυματοποίηση.
    Με τον όρο σχολικός εκφοβισμός εννοούμε το σύνολο φαινομένων λεκτικής βίας, απειλής, εκβιασμού και κοινωνικού αποκλεισμού καθώς και την κοροϊδία ή διάδοση φημών για ένα παιδί.  Οι πιο συχνές μορφές του σχολικού εκφοβισμού που παρατηρούνται ανάμεσα σε παιδιά σχολικής ηλικίας είναι:                   α. η σωματική επίθεση (σπρωξίματα, κλωτσιές, χαστούκια),                      β. η συναισθηματική επίθεση (εκβιασμός, απομόνωση του παιδιού-θύματος, καταστροφή των προσωπικών του αντικειμένων),                                 γ. η λεκτική επίθεση (σαρκασμός, βρίσιμο, ειρωνεία, ρατσιστικά σχόλια, χειρονομίες, απειλητικά συνθήματα σε τοίχους).
Σύμφωνα με μια  έρευνα και  τις απαντήσεις των συμμετεχόντων, φάνηκε ότι ο δράστης είναι συνήθως συνομήλικος με το θύμα, με χαμηλή επίδοση στα μαθήματα και γενικά άσχημη συμπεριφορά μέσα και έξω από την τάξη. Το θύμα από την άλλη είναι πιο συχνά αγόρι, , με καλές επιδόσεις στο σχολείο, με κάποιες διαφορές από το συνηθισμένο τύπο του αγοριού-μαθητή στην ανάπλαση ή στη συμπεριφορά. Γίνεται λοιπόν θύμα εκφοβισμού για τον οποίο θα μιλήσει μόνο σε φίλους και θα προσπαθήσει να αποφύγει το θύτη αγνοώντας τον. Γενικότερα πάντως οι ειδικοί αναφέρουν ότι το παιδί-θύτης επιδεικνύει μία συμπεριφορά επικυριαρχίας, επιβολής και απειλής στο θύμα με στόχο τον εκφοβισμό του και την απόκτηση ενός είδους ελέγχου. Μάλιστα πολλά παιδιά θύματα τυχαίνει να προέρχονται από διαφορετική χώρα και να μιλούν διαφορετική γλώσσα από το θύτη, οπότε και γίνονται συχνά αντικείμενα χλευασμού και κοροϊδίας από άλλα με ελλιπείς επικοινωνιακές δεξιότητες και ικανότητα αποδοχής των ξένων που είναι συμμαθητές ή γείτονες.
    Επομένως  πρέπει να αποδεχτούμε ότι είμαστε διαφορετικές προσωπικότητες και ο καθένας πρέπει να σέβεται και να εκτιμάει τον χαρακτήρα του άλλου και όχι να του επιβάλλεται με την βία.

 





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου