Παρασκευή, 27 Ιανουαρίου 2012


ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗΣ

Προσοχή στον εθισμό !



Γράφει ο Αλέξης Νάκας
Μαθητής Α2

 
 Κάποτε η τηλεόραση και ο υπολογιστής ήταν πηγή ενημέρωσης και ψυχαγωγίας. Αλλά σήμερα ο ρόλος τους έχει αλλάξει και συνεχίζει να αλλάζει. Μια κακή συνήθεια που έχουν οι περισσότεροι μαθητές, σύμφωνα με διάφορες έρευνες, είναι να κάθονται πολλές ώρες στην τηλεόραση και στον υπολογιστή, με αποτέλεσμα να παραμελούν τα μαθήματα τους. Η τηλεόραση και ο υπολογιστής είναι πια για μας φίλοι που θέλουμε να υποκαθιστούν την παρέα μας, ένας ψυχαναλυτής που μας βοηθάει να ξεχαστούμε από την ανία, αλλά και η λύση για να ξεφύγουμε από τα προβλήματα της καθημερινότητας!




  Τηλεόραση : Ακόμη και 5 ώρες την ημέρα !

      
         Ας ξεκινήσουμε με την τηλεόραση. Η τηλεόραση είναι ένα σύστημα τηλεπικοινωνίας που χρησιμεύει στη μετάδοση και λήψη κινούμενων εικόνων και ήχου εξ αποστάσεως. Aποτελεί το κυριότερο και δημοφιλέστερο Μέσο Μαζικής Επικοινωνίας και η χρήση της είναι ιδιαίτερα διαδεδομένη σε όλο τον κόσμο. Όπως ανέφερα και παραπάνω, η τηλεόραση είναι επίσης μια φίλη που θέλουμε να υποκαθιστά την παρέα μας, και συνδυάζοντας ήχο και εικόνα, απευθύνεται σε δυο όργανά μας, το αυτί και το μάτι. 
Σύμφωνα με έρευνες, 2 στους 6 μαθητές βλέπουν τουλάχιστον 5 ώρες τηλεόραση την ημέρα. Ένας λόγος είναι, ότι έχει παρατηρηθεί πως όσα παιδιά κάθονται στην τηλεόραση έχουν μία καθιστική ζωή και μεγάλο ποσοστό από αυτά θεωρούνται υπέρβαρα Επίσης η τηλεόραση δείχνει πολλά άχρηστα πράγματα που δεν μας αρέσουν, αλλά παρόλα αυτά εμείς τα παρακολουθούμε. Οι διαφημίσεις στην τηλεόραση είναι επίσης ένα από τα μειονέκτημα της. Αυτές παίρνουν θέση πριν, μετά η στη μέση των εκπομπών και με τις εικόνες και τους ήχους μας παραπλανούν να αγοράσουμε ένα αντικείμενο. Οι περισσότεροι μαθητές πέφτουν θύματα και τα αγοράζουν.

  Υπολογιστής
  
     Το δεύτερο θέμα είναι ο υπολογιστής. Ο υπολογιστής είναι μια μηχανή κατασκευασμένη κυρίως από ψηφιακά ηλεκτρονικά κυκλώματα και από ηλεκτρικά και μηχανικά συστήματα, και έχει ως σκοπό να επεξεργάζεται πληροφορίες. Βέβαια στην σημερινή εποχή, χάρη στην ανεπτυγμένη τεχνολογία, ο υπολογιστής μπορεί να είναι χρησιμοποιηθεί όχι μόνο για πληροφορίες αλλά και για διασκέδαση.
Τα περισσότερα πράγματα που μπορούμε να κάνουμε σε έναν υπολογιστή, υπάρχουν στο διαδίκτυο, το γνωστό σε όλους μας INTERNET. Στο διαδίκτυο, όπως ανέφερα, μπορούμε να παίξουμε διάφορα παιχνίδια, να βρούμε πληροφορίες για κάτι κ.α. Όλα αυτά όμως με όρια που θέτουν οι γονείς. Μερικά παιδιά, παίζουν πολλές ώρες στον υπολογιστή και παραμελούν τους φίλους τους, τα μαθήματα τους ακόμα και τις ανάγκες τους. Αυτό λέγεται εθισμός στο διαδίκτυο. Μερικά συμπτώματα εθισμού μπορεί να είναι κατάθλιψη, αγχώδεις διαταραχές, διαταραχές προσωπικότητας, υπερκινητικότητα και κοινωνική φοβία. Επίσης, έχει παρατηρηθεί πως οι βαθμοί πέφτουν όταν ένας έφηβος περνάει πολλές ώρες στο διαδίκτυο. Ο ρόλος των γονέων είναι πάρα πολύ σημαντικός τόσο για την πρόληψη, όσο και για την αντιμετώπιση του εθισμού των παιδιών τους από το διαδίκτυο. Όσο αναφορά την πρόληψη το σημαντικότερο πράγμα που χρειάζεται να κάνουν οι γονείς προκειμένου να μπορούν να ελέγχουν αποτελεσματικά τη χρήση του Διαδικτύου από τα παιδιά τους, είναι να γνωρίσουν οι ίδιοι το μέσο.
         Συμπερασματικά, βλέπουμε πως πολλοί μαθητές εθίζονται στον υπολογιστή και στην τηλεόραση, κάτι το οποίο δημιουργεί προβλήματα υγείας (σωματικά, ψυχολογικά) και κοινωνικά. Απαραίτητη θεωρείται η πρόληψη μέσω της ενημέρωσης, τόσο των μαθητών όσο και των γονέων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου